dilluns, 3 de desembre del 2012

LA VALL DEL BAC
Diumenge    11 de     Novembre     de 2012 va començar   una nova temporada, tot  just la segona, de     les  EXCURSIONS  DE  PETIT FORMAT; per l´ocasió   vam     anar a  La Garrotxa  a  caminar per la Vall del Bac . Com  ja  és habitual  el  punt  de  sortida va ser a la Plaça   de  l´Escorxador  de   Figueres on ens vam trobar  a les 8 del matí. De Figueres directes amb els cotxes fins l´Hostal de la Vall del Bac on vam deixar-los.
Durant tot el dia ens va acompanyar un temps fantàstic, realment teniem l´estiuet de Sant Martí amb nosaltres, a més a més vam tenir la sort de convertir-nos en "Caçadors de bolets" , n´hi va haver per tots els que portaven bosses per collir-los ( rovellons, pinetells, llenegues, llengües de bou i molts i molts carlets).
El millor de tot va ser que els bolets els tenim a peu de camí i malgrat que ens van fer perdre temps, valia la pena no deixar-los al bosc.

El   recorregut   discorria sempre
amunt, envoltats dels paisatges de tardor. Després de la parada per esmorzar vam enfilar més enlaire encara, fins  arribar al cim del Montmajor per gaudir de les millors vistes de tot el dia .

D´aquí vam començar a baixar  cap el Coll Mercer de tornada cap el punt de sortida. El camí va ser llarg però d´una gran bellesa de paisatge i alguna pujada en el lloc on menys l´esperàvem.Vam passar per l´Engorjat del Bosc del Quer , un lloc que cal visitar per poder copsar totalment la seva bellesa i misteri.

Fins  arribar  als cotxes al cap d´unes 6 horetes de caminar, xerrar, recollir alguns bolets i passar un agradable matí de tardor amb tots els seus ingredients.

Us emplacem a la propera sortida que serà el dia 9 de Desembre per  fer la ja tradicional Portada del Pessebre.