dijous, 13 de desembre del 2012

PUJADA DEL PESSEBRE

El diumenge 9 de desembre vam tornar a sortir a caminar amb un objectiu diferent, com ja torna a ser tradició i ja van 3 anys seguits, vam pujar un pessebre a una església o ermita de les contrades empordaneses. Aquest  any  el  nostre  recorregut ens ha portat fins l´església de la Mare de Deu de Requesens dins del terme municipal de La Jonquera.
En aquesta ocasió vam sortir amb el cotxe de la Plaça del Sol a les 8,30 h del matí una vintena de   caminaires petits i grans en direcció a Cantallops al punt de sortida a peu de l´excursió.
Amb un vent intens i molt fred vam començar a caminar molt decidits en direcció Requesens, però no vam seguir el camí tradicional de pujada pel Coll de Medàs sinó que vam continuar  recta amunt  seguint la Ribera de Torrelles i les seves 3 fonts, la del Solanà, dels Ginestrons i La Tina, pujant i pujant fins arribar al collet de Baix , on a mà dreta trobàrem les restes  del Dolmen amb el mateix nom.

Aquí vam seguir pujant, girant cap l´esquerra  passant pel Collet de Dalt , des d´aquest punt ja teniem visible el Castell de Requesens i el Puigneulós tot nevat, fins a trobar a la pista que,   a mà dreta i de baixada, ens va portar ràpidament al veïnat de Requesens punt culminant de la nostra sortida.

Aquí ens van obrir l´església de la Mare de Deu de Requesens i els més petits de la colla van deixar col·locat el pessebre a l´altar.

Després de l´esmorzar ens va arribar el premi d´haver pujat fins allà dalt, els postres : unes magnífiques i molts bones coques i xocolata per a tothom,  gràcies  a  la  nostra  guia  Ion que sempre ens premia d´aquesta dolça manera el nostre esforç i nosaltres tant li agraïm.
Asseguts  al  sol passa el temps ràpid i a les 12 h comencem a caminar de nou per  retornar cap a Cantallops. Per  baixar agafem el camí vell que surt del mateix veïnat i passant per la Central Hidroelèctrica i  la serradora de Les Pipes s´amaga dins del bosc tot deixant de banda la pista i ens condueix en suau baixada fins el Coll de Medàs. Des d´aquí ja podem veure Cantallops que ens espera al final de la baixada per dins del Còrrec de Les Comes.