dimecres, 27 d’abril del 2016

VOLTA PEL MONTGRÍ MARÍTIM

Diumenge 13 març  ens vam trobar a la Cala Montgó de l'Escala un grup d'unes 70 persones per gaudir d'un recorregut que ens  va portar a descobrir, de la ma del nostre bon amic Jaume Salvat, el massís d'El Montgrí en la seva vessant marítima, potser la més desconeguda però de ben segur d'una bellesa imponent i que val la pena recórrer.
Vàrem començar a caminar des del pàrquing de la platja en direcció al mar per trobar el GR-92, que vam seguir en direcció sud durant pràcticament tot el recorregut.A la nostra esquerra la torre de Montgó, i a la nostra dreta el corriol que ens portaria fins dalt de Punta Ventosa i les seves impressionants vistes sobre Punta Milà.

El camí s'enfila per una pineda tot vora de mar i segueix pujant i baixant, passant pels còrrecs de la Cadira, del Rec Fondo, de la Caleta amb les seves corresponents cales.

Fins arribar dalt de Punta Ventosa, el punt més de la sortida, amb uns penya-segats difícils d'explicar i les plataformes dels canons de la bateria nº 5, construïda als anys 40 i que té a part de les visibles plataformes, tot un seguit de túnels amb diferents dependències.en una d'aquestes plataformes varem fer una parada per esmorzar.

Seguint el GR-92 pel Pla del Milà, varem arribar fins el trencant a l'esquerra que, en una forta baixada, ens portaria fins a la tranquil·litat i la calma que hi ha en aquest moment de l'any a Cala Ferriol, lloc on farem fer una de les fotos de grup.

Aquest va ser el punt més allunyat de la sortida, des d'aquí, varem refer el camí de pujada per trobar el GR-92 i resseguir-lo de nou, ara en direcció contraria fins arribar a l'alçada de Punta Ventosa, on varem seguir endavant, baixant per les sorreres d'en Català i el corriol a la dreta que ens va portar fins el punt de sortida.
Un recorregut que en aquesta època de l'any ens permet gaudir també de tota la bellesa de les plantes i flors d'aquesta zona .

Podeu veure totes les diferents fotos de la sortida a :

Us esperem a les properes sortides, informació a www.cee.cat